סעיף השכר הדיפרנציאלי ומבחני המיצב

ביולי השנה הפגנתי, יחד עם מורים ופעילים חברתיים, נגד סעיף השכר הדיפרנציאלי בתכנית עוז לתמורה, שמיושמת כחלק מרפורמת אופק חדש שאדריכליה הם לימור לבנת וגדעון סער.
בקצרה, הסעיף הזה מתנה את העלאת השכר למורים לפי ״ההישגים״ של תלמידיהם: הציונים.
כחלק מדברי הביקורת נגד הסעיף, נכתב בתקשורת כי: ״מורה שמלמד על מנת לשפר את ציוני התלמידים מזניח בהכרח טיפול בבעיות רגשיות, לא מעודד סקרנות ולא מקנה ידע פדגוגי רחב. שיטת תגמול כזו גם מורידה את המוטיבציה של מורים להשקיע בכתות ובתלמידים חלשים״.

עם התברר היקפה של ״תכנית החירום של משרד החינוך״ להעלאת הדירוג של תלמידי ישראל במדד הציונים העולמי, שאין לה דבר עם דאגה לחינוך בפועל אלא אך ורק ליחצנות ושיווק, הוכיח למעשה משרד החינוך והעומד בראשו את הפגמים שעליהם הצבענו אז:

מדידת הצלחת המורה (מערכת החינוך), על פי ציוני התלמידים (תלמידי ישראל), מובילה להתעלמות מתלמידים חלשים ודחיקתם (חרדים ערבים ופריפריאליים), להתמקדות בציונים במקום בחינוך, ובהמשך ישיר – הפיכת המבחנים למדד לא רלוונטי להערכת הרמה הלימודית, וכך הם בעצם מיותרים.
נקודה זאת היא המסר החשוב שאפשר להסיק מהפארסה הנוכחית, ולששים למערומיו של משרד החינוך, יש לשים אליה לב.

נ.ב
בבניית קמפיין פרסומי מובן מאד שחברה כלכלית תתמקד בהצלחות ותסתיר את הכשלונות, אבל בתכנון העתיד של החברה – צעד כזה יכול להיות אסון.
נדמה שמשרד החינוך של סער קצת התבלבל בתפקידו במערכת בנושא הזה.

מודעות פרסומת
סעיף השכר הדיפרנציאלי ומבחני המיצב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s